niedziela, 22 marca 2015

Magia słów

Witajcie znowu :)
Dziś postanowiłam poruszyć nietypowy temat,lecz ważny dla mnie. Będzie o książkach,czytaniu i dlaczego już tego nie robimy.



Kiedyś dzieci czytały dużo książek, na prawdę. Lecz gdy wymyślono telewizje a potem jeszcze internet,czytanie zeszło na drugi, trzeci, czwarty plan, a w końcu praktycznie zostało zepchnięte w czeluść zapomnienia :).

Jeśli mam pobawić się w statystyki, proszę bardzo! Podobno Polacy w 2011 czytali rocznie 7 książek, a osoby czytające więcej stanowiły 11%... Daje do myślenia?
34% Polaków powiedziało, ze w tym roku nie przeczytali ani jednej książki. 8% nastolatków zaglądało do książek codziennie. Ale zagląda to nie to samo, co czyta.



Ja jestem jedną z tych niewielu osób, które czytają i z dumą muszę powiedzieć, że wciągam w to resztę klasy. I właśnie wtedy spotkałam sie z dziwnym zjawiskiem. Niektóre osoby wyznały mi, że nie chcą czytać, bo to takie dziwne i boja się, że będą 'kujonami' , czy jakoś tak. Jeśli o mnie chodzi to gdy inne osoby dowiadują się, że czytam mówią, że super i , że one też by chciały ale nie mają motywacji.

???


Czasem wystarczy znaleźć dobrą książkę i możemy się wciągnąć w czytanie. Jeśli jeszcze nie czytasz książek, to zacznij już teraz bo w dobie komputerów, jeśli czytanie zaniknie, jest spore prawdopodobieństwo, że wyginą wszyscy inteligentni ludzie.

Warto przeczytać:
J.K.Rowling- Harry Potter
Rick Riordan- Percy Jackson
Cassandra Clare-Dary Anioła
Suzanne Collins- Igrzyska Śmierci

A teraz pytanie do was: Czy czytacie? Jak tak, to jakie książki?

Statystyki -źródło http://ksiazki.newsweek.pl/polak-w-krainie-ksiazki,103435,1,1.html


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz